
Fakty w sprawie projektu budowy singletracka
Treść
W ostatnim czasie w opinii publicznej pojawiła się nieprawdziwa i krzywdząca opinia, że Miasto nie liczy się ze zdaniem autorów pomysłów Budżetu Obywatelskiego – w tym wypadku wnioskodawcy planowanego na Górze Cmentarnej singletracka. Zapewniamy, że tak jak w każdym przypadku, tak i w tym dokładamy wszelkich starań, aby inwestycja była zrealizowana zgodnie z oczekiwaniami wnioskodawców.
Budżet Obywatelski skierowany jest do mieszkańców i Miasto nie ma żadnego interesu, aby próbować coś zrobić „po swojemu” jak możemy przeczytać na jednej z gorlickich stron, czy też ukracać dobre pomysły.
Dowodem na to niech będzie fakt, że autor, już po wygraniu jego projektu, zwrócił się do Urzędu z prośbą o zmodyfikowanie zadania i m.in. stworzenie dodatkowej pętli. Po analizie Miasto wyraziło zgodę w tym temacie, widząc możliwość uatrakcyjnienia projektu.
Projekty zgłoszone w budżecie obywatelskim są na każdym etapie konsultowane z wnioskodawcami, począwszy od wszelkich wątpliwości przy zgłoszonych wnioskach poprzez kolejne etapy ich realizacji – dokładnie tak samo jest w tym wypadku, a autor pomysłu jest w stałym kontakcie z Wydziałem Inwestycji i Rozwoju Urzędu Miejskiego.
Na etapie kwalifikacji wniosków, wydział merytoryczny UM nie widział przeciwwskazań do prowadzenia działań na zaproponowanych przez autora działkach. Jednak w trakcie opracowania opisu przedmiotu zamówienia, organ administracji architektoniczno - budowlanej Starostwa Powiatowego stwierdził, że brak jest możliwości wykonania ścieżek rowerowych na dwóch ze wskazanych w projekcie działkach. Przed rozpoczęciem prac niezbędna byłaby zmiana Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, co skutkowałoby przesunięciem inwestycji o kolejne miesiące lub nawet lata.
W tej sytuacji UM zwrócił się do autora projektu o opinie w kwestii dalszej realizacji zadana. Po konsultacji zdecydowano o wytyczeniu singletracka ograniczając wykorzystanie działek.
Tak, jakościowo wymagania zostaną spełnione [...] areał jakim dysponujemy pozwoli na wybudowanie około 2km tras – pisał w korespondencji autor.
W trakcie uzgodnień pomysł ewoluował - obecnie planowane jest powstanie 4 tras w tym jednej podjazowej i trzech zjazdowych o stopniu łatwym, średniozaawansowanym i trudnym z odpowiednią ilością elementów zręcznościowych, dodatkowych przyrządów do nauki jazdy na tylnym kole. Łączna długość tras będzie podobna do pierwotnie zakładanej – czyli ok. 2 km.
Ponadto Miasto wyszło z inicjatywą utworzenia miejsca odpoczynku z małą architekturą towarzyszącą. Projekt nie traci na atrakcyjności i jakości. Ważne jest, aby singletrack był jak najbardziej angażujący dla gorliczan i turystów.