

Pożyczka z WFOŚiGW na likwidację "bomby ekologicznej”
Rozpoczęła się realizacja zadania pn. „Likwidacja zagrożenia dla zdrowia i życia ludzi oraz środowiska, powodowanego odpadami magazynowanymi/składowanymi w miejscu na ten cel nieprzeznaczonym, tj. na terenie byłej Rafinerii Nafty „Glimar” w Gorlicach przy ul. Kard. St. Wyszyńskiego 2, na które Miasto Gorlice uzyskało pożyczkę ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie.

Trwa usuwanie „bomby ekologicznej” z terenu byłej Rafinerii Nafty „Glimar” w Gorlicach
27 października 2020 r. Miasto Gorlice zawarło z Konsorcjum firm: Mo-Bruk S.A. (lider) i Sarpi Dąbrowa Górnicza Sp. z o.o. (partner) umowę na usunięcie wszystkich odpadów niebezpiecznych, nielegalnie zgromadzonych w latach 2016-2017 na terenie nieruchomości przy ul. Wyszyńskiego 2 w Gorlicach

Umowa na wywóz odpadów z terenu byłej rafinerii podpisana
Dziś (27.10) podpisana została umowa z konsorcjum firm: Mo-Bruk i Sarpi, na wywóz niebezpiecznych odpadów z terenu byłej rafinerii. Tym samym rozpoczęto realizację rozwiązania realnego problemu z którym przyszło zmierzyć się obecnym władzom naszego miasta.

Są oferty na wywiezienie odpadów z terenów byłej rafinerii
Dziś (1.10) zostały otwarte oferty, w ogłoszonym przez Miasto Gorlice przetargu, na realizację zadania związanego z wywiezieniem odpadów nielegalnie składowanych na terenie byłej rafinerii. Stanęły do niego dwie firmy, oferując wynagrodzenie na poziomie odpowiednio 48 870 000,00 zł i 74 579 400,00 zł. Pierwsza z kwot mieści się w zaplanowanym na ten cel budżecie.

Kolejne kroki w sprawie wywozu nielegalnych odpadów z terenu byłej rafinerii
Nielegalne składowisko odpadów, znajdujące się na terenie byłej Rafinerii Glimar, jest jednym z najpoważniejszych problemów z jakim w ostatnim czasie przyszło się zmierzyć władzom Miasta Gorlice, dlatego bezustannie podejmowane są kolejne kroki w stronę jego rozwiązania.