Deklaracja Dostępności
Urząd Miejski w Gorlicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.gorlice.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Filmy opublikowane przed 2020-09-23 nie posiadają napisów dla osób niesłyszących. - Część plików nie jest dostępnych cyfrowo, zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu. - Część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu.
Treści nieobjęte przepisami
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności. - Część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. - Transmisje obrady Rady, podczas prezentacji na żywo, nie mają napisów. W ciągu 7 dni po transmisji, publikujemy napisy.
Nadmierne koszty
Poprawienie dostępności wszystkich dokumentów na dostępne niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny. Więcej informacji poniżej.
Deklarację sporządzono na podstawie audytu dostępności przeprowadzonego w Urzędzie Miejskim w Gorlicach w dniach 22.07 – 25.09.2020 r. Raport dostępny jest tutaj (pdf, 424 kb).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
- nawigacja za pomocą skrótów klawiszowych
- wybór kilku różnych wiariantów filtrów nasycena barw
- ustawienia tekstu: odstęp między wierszami, między paragrafami, między literami, między słowami
- wybór wyrównania tekstu - do lewej, do środka, do prawej
- dodatkowa możliwość zmiany czytelności tekstu - wybór fontu czytelnego oraz dysleksyjnego
- dodatkowe funkcje pomocnicze: linia pomocnicza, maska pomocnicza, wirtualna klawiatura, ukrycie obrazów, wyłączenie animacji, duży kursor czarny, duży kursor biały
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Imię i nazwisko: Piotr Wielgus
E-mail: piotr.wielgus@um.gorlice.pl
Numer telefonu: 18 35 36 200, wew. 268
Opis procedury:
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Daniel Janeczek - Sekretarz Miasta Gorlice,
- Adres: ul. Rynek 2, 38-300 Gorlice,
- E-mail: um@um.gorlice.pl.
- Telefon: 18 35 36 200.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek: Urząd Miejski w Gorlicach - segment A, Rynek 2
- do budynku prowadzą 2 wejścia: pierwsze od placu Rynku, drugie od podwórza,
- wejścia są na poziomie ulicy,
- nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące,
- wejścia nie są zabezpieczone bramkami,
- budynek jest dostosowany do osób na wózkach inwalidzkich,
- w budynku brak jest windy, aby zwiększyć dostępność pięter 1-3 zainstalowana została platforma przyschodowa,
- w budynku, na każdym piętrze znajdują się toalety dostoswane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
- w pobliżu budynku (w ciągu ul. Wróblewskiego) wyznaczono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- w budynku zainstalowano linie naprowadzające,
- do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
- w budynku, na parterze w Biurze Obsług Klienta znajduje się pętla indukcyjna,
- w budynku, na najwyższym, III piętrze znajduje się wózek ewakuacyjny,
- w budynku zainstalowano na każdym piętrze tablice tyflograficzne z rozkładem pomieszczeń,
- w budynku zainstalowano nakładki Braila na poręcze przyschodowe.
Budynek: Urząd Miejski w Gorlicach - segment B, pl. Kościelny 2
- do budynku prowadzą 2 wejścia: od podwórza Ratusza (wejście nie jest na poziomie ulicy - próg drzwi wejściowych umieszony jest na stopniu, do wejścia prowadzą schody); od Placu Kościelnego (wejście na poziome ulicy),
- nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące,
- budynek jest dostosowany do osób na wózkach inwalidzkich,
- w budynku znajduje się winda, która obsługuje wszystkie piętra,
- w budynku znajdują się toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
- w pobliżu budynku (w ciągu ul. Wróblewskiego) wyznaczono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
- w budynku nie ma pętli indukcyjnych,
- w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
- w budynku na najwyższym, II piętrze znajduje się wózek ewakuacyjny.
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Zapewniono usługę wideotłumacza języka migowego, można z niej skorzystać podczas wizyty w urzędzie, nie trzeba się specjalnie umawiać. Zaraz po wejściu do segmentu A, na parterze po lewej stronie jest Biuro Obsługi Klienta. Wchodząc tam, trzeba poinformować pracowników o potrzebie skorzystania z tej formy kontaktu. Usługa wideotłumacza jest darmowa i dostępna od 8.00 do 15.30.
- Zapewniono na stronie internetowej urzędu informację o zakresie działalności urzędu: w tekście łatwym do czytania i nagrania w polskim języku migowym.
- Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami Urząd zapewnia obsługę w formie określonej w tym wniosku.
Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem, w szczególności osoby z niepełnosprawnością mogą skorzystać:
- z poczty elektronicznej Urzędu: um@um.gorlice.pl
- z platformy e-PUAP
- z telefonu: 18 35 36 200
- z faksu: 18 35 51 212
- z poczty tradycyjnej: Urząd Miejski w Gorlicach, Rynek 2, 38-300 Gorlice