przewiń do góry
Przejdź do druki i wnioski do pobrania
Przejdź do treści Przejdź do stopki

Tekst do odczytu maszynowego

Treść

Informacja o zakresie działalności Urzędu Miejskiego w Gorlicach

Urząd Miejski w Gorlicach jest samorządową jednostką administracji publicznej. Urząd działa na rzecz rozwoju Miasta Gorlice oraz wzrostu poziomu życia jego mieszkańców. Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz Miasta Gorlice. Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku od godz. 7.30 do godz. 15.30.

Najważniejsze zadania realizowane przez Urząd dotyczą:

  • ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,
  • miejskich dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,
  • wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymywania
  • czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz,
  • lokalnego transportu zbiorowego,
  • ochrony zdrowia,
  • pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych,
  • komunalnego budownictwa mieszkaniowego,
  • edukacji publicznej,
  • kultury, w tym bibliotek miejskich i innych placówek upowszechniania kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,
  • kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,
  • targowisk i hal targowych,
  • zieleni miejskiej i zadrzewień,
  • cmentarzy komunalnych,
  • porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania miejskiego magazynu przeciwpowodziowego,
  • utrzymania miejskich obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
  • polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej.
  • wspierania i upowszechniania idei samorządowej,
  • promocji Miasta,
  • współpracy z organizacjami pozarządowymi,
  • współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.

Urząd Miejski w Gorlicach tworzą następujące wydziały i biura:

  • Wydział Inwestycji i Rozwoju
  • Wydział Organizacyjny
  • Wydział Księgowości Finansowo-Podatkowej
  • Wydział Gospodarki Komunalnej i Mienia
  • Wydział Oświaty, Kultury i Promocji
  • Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
  • Biuro Wsparcia Rodzin
  • Biuro Funduszy Zewnętrznych
  • Biuro Audytu i Kontroli
  • Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
  • Straż Miejska

Szczegółowe informacje o tym, co robią poszczególne wydziały i biura dowiesz się na naszej stronie internetowej: www.gorlice.pl

W celu złożenia załatwienia sprawy, możesz skontaktować się z pracownikiem Urzędu, nie wychodząc z domu, korzystając:

  • z poczty elektronicznej Urzędu: um@um.gorlice.pl
  • z telefonu: 18 35 26 200
  • z faksu: 18 35 51 212
  • z platformy e-PUAP
  • z poczty tradycyjnej: Urząd Miejski w Gorlicach, Rynek 2, 38-300 Gorlice

Tekst o działaności Urzędu Miejskiego do odczytu maszynowego znajduje się także tutaj (doc., 23kb)