Przejdź do druki i wnioski do pobrania
Przejdź do treści Przejdź do stopki
Fundusze Europejskie dla turystyki. Odkryj Małopolskę na nowo

Fundusze Europejskie dla turystyki. Odkryj Małopolskę na nowo

Treść

Rusza pierwsza odsłona, letniej kampanii billboardowej promującej Fundusze Europejskie w Małopolsce. Jej celem jest dotarcie do mieszkańców regionu z informacją nt. oferty turystycznej stworzonej na bazie projektów dofinansowanych ze środków unijnych oraz zachęcenie ich do letnich wędrówek i odkrywania Małopolski na nowo.

To jeden z elementów długofalowej strategii promocyjnej Funduszy Europejskich realizowanej przez Województwo Małopolskie i zarazem kolejny etap działań promujących rolę, jaką odgrywają środki unijne w walce z COVID-19 w regionie.

Drastyczne prognozy
Najnowszy raport Światowej Organizacji Turystycznej nie pozostawia złudzeń - ruch turystyczny na świecie z powodu pandemii koronawirusa zmniejszył się w kwietniu o 97 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, czyli praktycznie zamarł. Zdaniem ekspertów liczba podróżujących w tym roku drastycznie spadnie. W rezultacie branża turystyczna odczuje utratę ogromnych wpływów. Te dane oraz prognozowana liczba osób zagrożonych utratą pracy budzą niepokój, i to nie tylko wśród ludzi związanych z tym sektorem gospodarki.

Turystyka w roli głównej
O tym, jak ważną rolę w gospodarce naszego regionu odgrywa turystyka, nikogo nie trzeba przekonywać. W 2019 r. Małopolskę odwiedziło blisko 18 mln osób, a szacunkowe wpływy wyniosły ponad 15 mld zł. Niestety branża turystyczna najbardziej ucierpiała na skutek pandemii związanej z COVID-19. Zamknięte lotnisko, hotele, bary, restauracje, muzea oraz inne obiekty. Brak możliwości podróżowania, zwiedzania i poznawania otoczenia. To wszystko spowodowało, że teraz czeka nas turystyczny restart i ogromne wyzwanie – odbudowa sektora turystyki w naszym regionie. Zdaniem ekspertów odtworzenie kapitału branży turystycznej potrwa 2-3 lata.

Działania ratujące małopolską turystykę przyniosą oczekiwany efekt wówczas gdy będą szybkie i długofalowe, bo teraz w branży trwa „wyścig o każdego turystę” zarówno tego weekendowego, jak i tego, który przyjedzie na dłużej i skorzysta z oferty małopolskich hoteli, schronisk czy pensjonatów.

Z danych Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego wynika, że obłożenie w krakowskich hotelach wyniosło w maju niewiele ponad 2 proc., zdaniem hotelarzy liczba rezerwacji na lipiec i sierpień nie przekracza 20 proc. posiadanych pokoi. Duża liczba hoteli ma trudności związane z utrzymaniem płynności finansowej, a co trzeci hoteli małopolski hotel był zmuszony do zwolnień pracowników.

Od nowa
Powrót do turystyki sprzed pandemii, jest aktualnie niemożliwy, a sezon wakacyjny, który właśnie się rozpoczyna będzie zupełnie inny od tych, które znaliśmy dotychczas, ale możemy wykreować nowe kierunki, w których turystyka skoncentruje się na odkrywaniu najbliższej okolicy. Fundusze Europejskie zawsze wspierały rozwój potencjału turystycznego Małopolski.

Wspieramy swoich
Kampania pobudzająca do odkrywania Małopolski na nowo oraz promująca małopolskie atrakcje turystyczne opiera się na prezentacji wybranych projektów dofinansowanych z Funduszy Europejskich.  Naszym celem jest „rozbudzenie ciekawości” i zainteresowania regionem. Pokazanie przykładowych propozycji do letnich wędrówek, skutkować będzie zwiększeniem ruchu turystycznego wewnątrz województwa, co w efekcie da realne wsparcie branży.

To trzeba zobaczyć na żywo
W lipcu na billboardach, citylihtach i plakatach w całej Małopolsce będzie może zobaczyć miejsca i obiekty, które koniecznie trzeba wziąć pod uwagę, planując trasy tegorocznych, letnich wędrówek po Małopolsce.

Gdzie można zobaczyć naszą kampanię?
Kampania realizowana będzie w lipcu i w sierpniu. Akcja obejmuje outdoor, prasę i radio. W ramach wakacyjnej kampanii promującej Fundusze Europejskie w Małopolsce na ponad stu billboardach, 56 citylightach oraz kilkuset plakatach prezentujemy wybrane atrakcje dofinansowane ze środków unijnych.


Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
 


 

Tagi