Przejdź do druki i wnioski do pobrania
Przejdź do treści Przejdź do stopki
Dofinansowanie unijne dla sektora turystyki prozdrowotnej

Dofinansowanie unijne dla sektora turystyki prozdrowotnej

Treść

100 mln zł ze środków unijnych na wsparcie dla MŚP zainteresowanych wprowadzeniem swoich ofert z obszaru usług prozdrowotnych na rynki międzynarodowe. Zapraszamy na sesje informacyjno-warsztatowe.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs wniosków na dofinansowanie udziału w programie promocji 12 branż w ramach poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand w Programie Operacyjnym Inteligentny Rozwój. Jedną z 12 branż, które zostały wskazane w opisie konkursu jest sektor usług prozdrowotnych. Nabór wniosków rozpoczyna się 24 czerwca i potrwa do 5 sierpnia 2016 r. Udział w programie jest szansą dla przedsiębiorstw, które chcą promować swoje usługi poza granicami Polski aby pozyskać nowych zagranicznych klientów biznesowych lub indywidualnych.

Program będzie trwał przez 3 lata. W sumie w podziałaniu tym przewidziano alokację 90 mln euro. Pula środków dostępna w pierwszym ogłoszonym konkursie wynosi 100 mln złotych. Fundusze z Programu Inteligentny Rozwój przyznawać będzie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

Beneficjentami program mogą być MŚP typu placówki medyczne oraz przedsiębiorstwa turystyczne posiadających ofertę w obszarze usług prozdrowotnych.

W szczególności należą do nich:

  • touroperatorzy i inni specjalistyczni pośrednicy
  • hotele typu welness&spa
  • obiekty sanatoryjne
  • kliniki, szpitale

Wysokość dofinansowania wynosi max 1 000 000 zł:
• 60% dla średniego przedsiębiorstwa
• 75% dla małego przedsiębiorstwa
• 80% dla mikroprzedsiębiorstwa z woj. mazowieckiego
• 85% dla pozostałych mikroprzedsiębiorstw

Wdrażanie Program promocji usług prozdrowotnych będzie odbywał się równolegle poprzez:
• Działania ogólno-wizerunkowe realizowane przez Polską Organizację Turystyczną polegające na prowadzeniu wielonarzędziowej kampanii promocyjnych, których celem jest prezentacja Polski jako najlepszej destynacji na świecie świadczącej usługi prozdrowotne na najwyższym poziomie i w konkurencyjnej cenie.
• Działania własne przedsiębiorców, którzy w wyniku konkursu otrzymali dofinansowania z PARP
W związku z wykluczeniem promocji na wewnętrznym rynku UE, rynki zagraniczne na których będą prowadzone działania promocyjne obejmują: Rosję, Ukrainę, Norwegię, USA oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Dofinansowanie będzie można otrzymać na:
- wynajem, budowę i obsługę stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie;
- usługę doradczą dotyczącą umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
- szkolenie w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
- podróże służbowe pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju;
- transport i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych;
- rezerwacje miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjne za udział w targach oraz na wpis do katalogu targowego;
- organizację stoiska wystawowego na targach lub wystawie;
- reklama w mediach targowych;
- udział w seminariach, kongresach i konferencjach;
- organizację pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej;
- działania informacyjno-promocyjne projektu;
-ustanowienie i utrzymanie zabezpieczenia w formie, o której mowa w art. 131 ust. 4 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013, dla zaliczki wypłaconej na rzecz MŚP.

Szczegółowe informacje na temat kosztów oraz działań promocyjnych podlegających dofinansowaniu znajdują się w Regulaminie konkursu.

Zainteresowane podmioty zachęcamy do kontaktu: beata.wachowska@pot.gov.pl i wzięcie udziału w jednej z 5 sesji informacyjno – warsztatowej, w której będziemy szczegółowo omawiać Program.

Więcej szczegółów na stronach poniżej:
Ogłoszenie o konkursie
Harmonogram naborów na 2016 rok, Branżowe programy promocji, Dokumentacja konkursowa

SESJE INFORMACYJNO – WARSZTATOWE
Wychodząc naprzeciw rosnącej popularności polskich usług prozdrowotnych wśród turystów oraz w trosce o koordynację jednolitych działań przedsiębiorcy i realizatora programu w zakresie wyboru tożsamych rynków i narzędzi marketingowych Polska Organizacja Turystyczna organizuje serię sesji informacyjno - warsztatowych.

Podczas sesji odpowiemy udzielmy szczegółowych odpowiedzi na następujące pytania:
- Jakie podmioty mogą się ubiegać o finansowanie?
- Jakie są warunki uzyskania finansowania?
- Na jakie działania promocyjne mogą być przeznaczone środki?
W drugiej części sesji eksperci turystyki medycznej przedstawią zagadnienia związane z:
- specyfiką promocji sektora usług prozdrowotnych
- perspektywą działań na wybranych rynkach zagranicznych (Norwegii, Rosji, Ukrainie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Stanach Zjednoczonych)
W trakcie sesji sporo czasu chcemy przeznaczyć na wysłuchanie Państwa pytań związanych z tematyką oraz na wypracowania możliwych procedur i dalszych działań pozwalających efektywnie wykorzystać projekt. Czas trwania sesji: około 6 – 7 godzin. W trakcie sesji przewidziane są przerwy na kawę oraz catering dla uczestników.

Sesje odbędą się w 5 miastach w Polsce i planowane są w następujących terminach, między innymi:

Kraków30 czerwca 2016 roku w godz. 10.00 – 17.00 Urząd Miasta Kraków (sala Kupiecka i sala Lea, piętro II, Plac Wszystkich Świętych 3-4, Kraków) dla województw: małopolskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego

Tagi