
Wiem, co podpisuję!
Treść
"Wiem, co podpisuje" to kampania informacyjna Urzędu Komunikacji Elektronicznej, skierowana do konsumentów z niską świadomością zagrożeń na rynku usług telekomunikacyjnych. Dotyczy przede wszystkim osób w wieku 60+, jest też odpowiedzią na nieuczciwe praktyki stosowane przez przedstawicieli handlowych operatorów.
Jednym z zadań realizowanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej jest przyjmowanie wniosków o interwencję (skarg) abonentów dotyczących usług telekomunikacyjnych oraz wniosków o polubowne zakończenie sporu z operatorami telekomunikacyjnymi, które obecnie nazywają się postępowaniami w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (tzw. postępowania ADR).
W ramach realizacji tych zadań Urząd Komunikacji Elektronicznej stale otrzymuje pisma od abonentów, szczególnie od osób starszych, które padły ofiarą nieetycznego i nieuczciwego postępowania przedstawicieli handlowych, pewnej grupy dostawców usług telekomunikacyjnych, podczas zawierania umów.
Skala tego zjawiska jest dość duża. Aby zapobiec lub przynajmniej w znacznym stopniu ograniczyć występowanie tego zjawiska Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej postanowił podjąć działania edukacyjne, w myśl zasady: lepiej zapobiegać niż walczyć ze skutkami. Takim działaniem jest kampania Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod hasłem „Wiem, co podpisuję”.
Źródło: Urząd Komunikacji Elektronicznej