
Gorlice x 6 milionów
Treść
W związku z niedawnym spektakularnym zwycięstwem Gorlic w Turnieju Miast 2015 w poniedziałek (22 lutego) w Urzędzie Miejskim gościli przedstawiciele serwisu internetowego Onet.pl. W trakcie spotkania burmistrz Rafał Kukla otrzymał pamiątkową statuetkę potwierdzającą naszą wspólną wygraną. Omówiono również szczegóły realizacji kampanii promocyjnej miasta (nagrody w Turnieju) o łącznej wartości 250 tys. złotych. Za tę kwotę reklama gorlickich atrakcji wyświetli się około 6 milionów razy na komputerach czytelników Onet.pl!
Przedstawiciele Onet.pl zaproponowali taki kształt kampanii, aby dotarła ona do jak najszerszego grona osób potencjalnie zainteresowanych atrakcjami Gorlic i Ziemi Gorlickiej. Reklama naszego miasta nie będzie więc zamieszczona na stronie głównej serwisu, z której korzystają głównie osoby poszukujące bieżących informacji, ale na podstronach tematycznych, kierowanych do miłośników turystyki, podróży, odkrywania historycznych ciekawostek oraz aktywnego spędzania wolnego czasu. Takie rozwiązanie pozwoli również na odpowiednie rozplanowanie kosztów kampanii – zamieszczenie reklamy naszego miasta na stronie głównej serwisu spowodowałoby wyczerpanie jej budżetu w zaledwie kilka dni.
Zgodnie z sugestiami specjalistów w roku 2016 na łamach Onet.pl, obok ogólnej promocji miasta i powiatu, prowadzić będziemy kampanie adresowane do konkretnych grup odbiorców, a związane z najważniejszymi wydarzeniami kulturalnymi, sportowymi i rekreacyjnymi. Reklamowane będą: Dni Gorlic (Obchody 101. Rocznicy Bitwy pod Gorlicami, Miasteczko Frontowe Trzech Wielkich Armii, Jarmark Regionalny, koncerty), Weekend Naftowy (z roku na rok wzrasta zainteresowanie imprezą wśród pasjonatów biegania i jazdy na rolkach z całej Polski), Ambient (jeden z największych w Europie festiwali muzyki elektronicznej), Wyścig Górski Magura Małastowska, Gorlice-Małastów 2016 oraz 25 Gorlicki Bieg Sylwestrowy (stale rosnąca liczba uczestników z Polski i zagranicy). Rozważane jest również wykorzystanie kanałów informacyjnych oferowanych przez Onet.pl do innych celów, jak np. promocja oferty inwestycyjnej Miasta Gorlice.
Burmistrz Rafał Kukla w rozmowie z przedstawicielami serwisu Onet.pl podkreślił wielkie zaangażowanie mieszkańców i sympatyków Gorlic w walce o zwycięstwo w turnieju, a otrzymaną statuetkę dedykuje wszystkim, którzy oddali swój głos na Gorlice.