Przejdź do druki i wnioski do pobrania
Przejdź do treści Przejdź do stopki
Ambient Festival 2022

Ambient Festival 2022

Treść

W lipcu zapraszamy na kolejną edycję Ambient Festivalu! W tym roku 23. Międzynarodowe Prezentacje Multimedialne odbędą się w dniach 15-16.07, wyjątkowo, ze względu na remont GCK, wydarzenie odbędzie się w auli Państwowej Szkoły Muzycznej na ul. Wróblewskiego 12.

Międzynarodowe Prezentacje Multimedialne „Ambient Festival” są imprezą prezentującą ambitną muzykę elektroniczną i elektroakustyczną. Jest to najstarszy tego typu festiwal w Polsce i jeden z najbardziej liczących się festiwali w Europie. Ideą imprezy jest przedstawienie szerszej publiczności tego, co dzieje się we współczesnej muzyce elektronicznej i nie tylko.

Program Festiwalu:

15 lipca 2022

  • Rongwrong
  • Karałow/Przeździecki
  • J. Grzywacz/ K. Puma Piasecki

16 lipca 2022

  • Pruski
  • David Kollar/ Tomasz Mutina
  • Voices of Cosmos

Ambient jest coroczną imprezą prezentującą ambitną muzykę elektroniczną oraz elektroakustyczną.

Rongwrong
Grupa Rongwrong utworzona w 1990 roku przez Maciej Piaseczyńskiego z Marcinem Kamieniakiem i Piotrem Gałczyńskim. W połowie lat 90. zrealizowali kilka płyt, min. – „Epiphany” i „The Story Of Alfons Czahor” – projekty te były wydane przez legendarną wytwórnię Obuh Records i można je dziś zaliczyć do klasyki rodzimego post-industrialu. Po długiej przerwie Maciek Piaseczyński samodzielnie reaktywował działalność i obecnie na nowo rozpoczął przygodę z poszukiwaniem dźwięków. Tym razem Rongwrong szukając inspiracji, zaszył się w zakamarkach roztoczańskich kniei, bacznie wsłuchując się w echo czasów minionych… Powstał materiał pod tytułem “Krwy”, wydany przez Requiem Records.

Karałow/Przeździecki
Pierwszy – wybitny kompozytor i pianista, drugi – doświadczony performer świetnie czujący się w eksperymentalnej elektronice.

Andrzej Karałow - pianista, kompozytor, improwizator, pedagog. Od roku 2016 wykłada na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Kompozycji i Teorii Muzyki, obecnie na stanowisku adiunkta. W 2017 roku otrzymał wyróżnienie „Magna Cum Laude” macierzystej uczelni. Doktor sztuk muzycznych.
Jurek Przeździecki - Muzyka nie ma dla niego granic. Występował na Warszawskiej Jesieni i na największych festiwalach muzyki elektronicznej. Balansując na styku gatunków od lat szlifuje swój oruginalny, muzyczny język. Jurek Przeździecki, to Warszawski producent elektroniki, który swoją przygodę rozpoczął w 83 roku. Od tego czasu jego pasja owocowała wieloma płytami (Cocoon, Recognition, Boshke, Requiem) i koncertami na całym świecie. Zawsze trzyma się z dala od utartych formuł i zaskakuje swoim brzmieniem.

J. Grywacz/ K. Puma Piasecki
Janusz Grzywacz - pianista, kompozytor, aranżer, jazzman, pedagog. Absolwent filologii polskiej w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Krakowie oraz Państwowej Szkoły Muzycznej w Katowicach. Twórca legendarnej grupy Laboratorium. Skomponował muzykę do ponad 100 spektakli teatralnych, kilkudziesięciu filmów fabularnych i animowanych oraz polskich i zagranicznych seriali telewizyjnych. Współpracował z wybitnymi reżyserami teatralnymi i filmowymi, m.in. z Krzysztofem Jasińskim, Kazimierzem Kutzem, Juliuszem Machulskim, Barbarą Sass, Jackiem Bunschem, Tomaszem Wiszniewskim.

Krzysztof Puma Piasecki - Absolwent Katowickiej Akademii Muzycznej, wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Kompozytor, aranżer, pedagog - jeden z najwszechstronniejszych gitarzystów polskiej sceny muzycznej. Nagrał dwanaście płyt autorskich oraz dziesiątki płyt jako muzyk sesyjny. Laureat Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Jazzowej w Katowicach. Otrzymał stypendium Berklee College of Music w Bostonie. W 1997 Zdobył tytuł Najlepszego Gitarzysty Jazzowego pisma muzycznego "Gitara i Bas". Występował na wspólnej scenie między innymi z Mickiem Sternem, Bobem Malachem, Davidem Wecklem, Scottem Hendersonem, Dennisem Chambersem i Jeffem Berlinem. Gościł w wielu klubach za granicą, w tym w berlińskim klubie A-Trane. Z równą swobodą i równie chętnie gra muzykę tak różną jak rock`n rol, blues, swing, jazz nowoczesny i fusion...


Pruski

Paweł Pruski – polski producent muzyczny, artysta muzyki elektronicznej. Znany również jako Minoo. Do tej pory wydał cztery albumy. Znany ze swoich utworów nagranych dla Asfalt Records, Mad-Hop Records i Post Label. Od 2007 roku aktywnie związany z tworzeniem i promocją muzyki elektronicznej. Występował na żywo na Freeform Festival, Tauron Nowa Muzyka Festiwalu, Festiwalu WRO i wielu innych. Występował m.in. w Chinach, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Rosji, Czechach i Belgii. Uczestniczył w projekcie CHOP mającym na celu promocję polskiej muzyki eksperymentalnej w Chinach. Efektem tej współpracy był album Improvision (WePlay! Records) stworzony z chińskim artystą Sin:Ned. Tworząc muzykę pod własnym nazwiskiem Paweł Pruski skupia się na bardziej eksperymentalnych wariantach muzyki elektronicznej.

David Kollar/ Tomasz Mutina
Słowacki duet - David Kollar (gitarzysta) i Tomasz Mutina (kompozytor eksperymentalny), tworzą jeden z najbardziej intrygujących projektó na europejskiej scenie awangardowo-jazzowej ostatniej dekady.

VOICES OF THE COSMOS
To projekt stworzony przez dwóch artystów dźwięku: Rafała Iwańskiego (muzyka znanego z grup HATI, Alameda 5, KAPITAL i Innercity Ensemble, solo występującego jako X-NAVI:ET) i Wojciecha Ziębę (solo występującego jako ELECTRIC URANUS) oraz astronoma Sebastiana Soberskiego, kierownika Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego w Grudziądzu i radioastronoma w Instytucie Astronomii UMK w Piwnicach pod Toruniem. Projekt VOICES OF THE COSMOS skutecznie łączy osiągnięcia astronomii z muzyką elektroakustyczną. Twórcy korzystają z oryginalnych sygnałów pozaziemskich i dźwięków odbieranych przez radioteleskopy (np. pulsary, magnetosfery planet, Słońce, zorza polarna, masery) oraz inne urządzenia radiowe, czasami korzystają z sonifikacji i archiwalnych nagrań z misji kosmicznych. Ścieżki instrumentalne zintegrowane z przetworzonymi rytmami i tonami "dźwięków kosmicznych" tworzone są za pomocą instrumentów elektronicznych, zarówno cyfrowych jak i analogowych, a także różnych obiektów akustycznych. Projekt był wielokrotnie prezentowany w instytucjach naukowych i na festiwalach muzycznych, w formie koncertów audiowizualnych, również w wersji rozszerzonej o wykłady astronomiczne i obserwacje nieba. Jest to unikatowa w Polsce inicjatywa, w której wykorzystuje się oryginalne zapisy przestrzeni kosmicznej.