Przejdź do druki i wnioski do pobrania
Przejdź do treści Przejdź do stopki
Wideotłumacz języka migowego ułatwi niesłyszącym załatwienie spraw

Wideotłumacz języka migowego ułatwi niesłyszącym załatwienie spraw

Treść


W Urzędzie Miejskim w Gorlicach została uruchomiona usługa skierowana do osób niesłyszących – wideotłumacz. Dzięki temu, osoba posługująca się językiem migowym może samodzielnie uzyskać potrzebne jej informacje lub załatwić sprawy w urzędzie.

Rozmowa pracownika urzędu z osobą niesłyszącą będzie prowadzona w czasie rzeczywistym. Pracownik urzędu połączy się z tłumaczem za pomocą komputera. Tłumacz widoczny na ekranie będzie pośredniczył w rozmowie klient - urzędnik.

Usługa jest bezpłatna, korzystać z niej można w godzinach 8.00-15.30 i nie wymaga wcześniejszego umawiania. Usługa dostępna jest w Biurze Obsługi Klienta na parterze Urzędu. Stanowisko wyposażone w wideotłumacza jest oznaczone symbolem migających dłoni.

Wchodząc tam, trzeba poinformować pracowników o potrzebie skorzystania z tej formy kontaktu. Na przykład można mieć przy sobie kartkę „Chciałbym skorzystać z Wideotłumacza”. Pracownicy BOK w parę minut zorganizują taką możliwość.

W celu złożenia zapytania lub załatwienia sprawy, osoby komunikujące się nieaudytywnie mogą także skorzystać:

  • z poczty elektronicznej Urzędu: um@um.gorlice.pl
  • z platformy e-PUAP
  • z faksu: 18 35 51 212
  • z poczty tradycyjnej: Urząd Miejski w Gorlicach, Rynek 2, 38-300 Gorlice

Informacja o Urzędzie Miejskim w Gorlicach dla osób niesłyszących