Przejdź do druki i wnioski do pobrania
Przejdź do treści Przejdź do stopki
Ambient Festival 2022

Ambient Festival 2022

Treść

W lipcu zapraszamy na kolejną edycję Ambient Festivalu! W tym roku 24. Międzynarodowe Prezentacje Multimedialne odbędą się w dniach 15-16.07, wyjątkowo, ze względu na remont GCK, wydarzenie odbędzie się w auli Państwowej Szkoły Muzycznej przy ul. Wróblewskiego 12.

Międzynarodowe Prezentacje Multimedialne „Ambient Festival” są imprezą prezentującą ambitną muzykę elektroniczną i elektroakustyczną. Jest to najstarszy tego typu festiwal w Polsce i jeden z najbardziej liczących się festiwali w Europie. Ideą imprezy jest przedstawienie szerszej publiczności tego, co dzieje się we współczesnej muzyce elektronicznej i nie tylko.

Program Festiwalu:

15 lipca 2022

  • A. Karałow /J. Przeździecki
  • J. Grzywacz /K. Puma Piasecki
  • Rongwrong

16 lipca 2022

  • Pruski
  • Voices of the Cosmos
  • David Kollar / Tomas Mutina

Bilety:

  • dzień I – cena 90 zł
  • dzień II – cena 90 zł
  • karnet – 150 zł
Bilety i karnety dostępne są już tutaj:


Karałow/Przeździecki
Pierwszy – wybitny kompozytor i pianista, drugi – doświadczony performer świetnie czujący się w eksperymentalnej elektronice.

Andrzej Karałow – pianista, kompozytor, improwizator, pedagog. Od roku 2016 wykłada na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Kompozycji i Teorii Muzyki, obecnie na stanowisku adiunkta. W 2017 roku otrzymał wyróżnienie „Magna Cum Laude” macierzystej uczelni. Doktor sztuk muzycznych. Jego utwory wykonywane są̨ w kraju i za granicą na koncertach oraz festiwalach w Niemczech, USA, Kanadzie, Meksyku, Hiszpanii, Anglii, Australii, Rosji, Francji, Estonii, we Włoszech i na Węgrzech. W marcu 2018 roku wydał swoją pierwszą autorską płytę „Wir” (Requiem Records) z elektroakustycznymi improwizacjami nagraną w duecie z Jerzym Przeździeckim. W lutym 2019 premierę miał jego drugi album „After All”, który prezentuje recital kameralny (saksofon i fortepian) z saksofonistą Pablo Sanchez-Escariche Gasch, z muzyką P. Hindemitha, W. Albrighta, K. Szymanowskiego, Ż. Rydzewskiej i swoją kompozycją. Duet rozpoczął współpracę w 2016 roku i od tamtej pory współpracuje z polskimi i zagranicznymi kompozytorami, którzy dedykują im swoje utwory. Jego kolejne wydawnictwa – jako wykonawca i kompozytor – obejmują monograficzny album z utworami kameralnymi („Through”, wydany nakładem DUX w 2019 roku), nominowany do nagrody Fryderyk 2021 (album roku w kategorii Muzyka Oratoryjna i Operowa) dwupłytowy album z jego metaoperą „De invitatione mortis” napisaną do libretta Macieja Papierskiego (wykonawcami są m.in. Joanna Freszel, Dawid Dubec, Aleksander Rewiński, Messages Quartet i inni, wydany został w 2020 roku nakładem Chopin University Press), album LP z rejestracją improwizowanego koncertu podczas Ambient Festiwalu w Gorlicach z Jerzym Przeździeckim (Bocian Records), a także monograficzna płyta Bogusława Schaeffera z utworami kameralnymi na dwa fortepiany/cztery ręce („Dialogi”, Bôłt Records, 2020).

Jerzy Przeździecki – producent który ma na swoim koncie 2 albumy, wiele singli i pojedynczych utworów na składankach dla takich wytworni jak: Digital Structures, Horns And Hoofs, Headstick Recordings, Spiral Trax International, Freeze (Magazine), Neurobiotic Records, Natraj Temple, MIDIJUM Records, Plastik Park Records, Zenon Records, Aeon Records, Hadshot Haheiza, Pagoda Records, Digital Psionics, Crotus Records, Fabularecords, Mechanical Dragon Records, Cold Groove Records i innych. Dziś jako muzyk koncentruje się na stylu techno nagrywając dla Cocoon Recordings, Boshke Beats, Whirlpoolsex Music i polskiej Recognition Records. Czując potrzebę rozwoju doskonali się w dziedzinie kompozycji i teorii muzyki wspołczesnej. W każdym gatunku muzyki poszukuje oryginalności, jako twórca szuka własnej definicji muzyki, jej emocjonalnego charakteru i estetycznego wyrazu. Mimo silnej potrzeby harmonii lubi eksperymentować i przekraczać konwencje przypisane do stylów. Inspiruje go współczesna muzyka poważna (Wolfgang Rihm, Gyorgy Kurtag, Witold Lutosławski) jak wielu twórców muzyki elektronicznej.

J. Grywacz/ K. Puma Piasecki
Janusz Grzywacz - pianista, kompozytor, aranżer, jazzman, pedagog. Absolwent filologii polskiej w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Krakowie oraz Państwowej Szkoły Muzycznej w Katowicach. Twórca legendarnej grupy Laboratorium. Skomponował muzykę do ponad 100 spektakli teatralnych, kilkudziesięciu filmów fabularnych i animowanych oraz polskich i zagranicznych seriali telewizyjnych. Współpracował z wybitnymi reżyserami teatralnymi i filmowymi, m.in. z Krzysztofem Jasińskim, Kazimierzem Kutzem, Juliuszem Machulskim, Barbarą Sass, Jackiem Bunschem, Tomaszem Wiszniewskim.

Krzysztof Puma Piasecki – Absolwent Katowickiej Akademii Muzycznej, wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Kompozytor, aranżer, pedagog – jeden z najwszechstronniejszych gitarzystów polskiej sceny muzycznej. Nagrał dwanaście płyt autorskich oraz dziesiątki płyt jako muzyk sesyjny. Laureat Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Jazzowej w Katowicach. Otrzymał stypendium Berklee College of Music w Bostonie. W 1997 Zdobył tytuł Najlepszego Gitarzysty Jazzowego pisma muzycznego „Gitara i Bas”. Występował na wspólnej scenie między innymi z Mickiem Sternem, Bobem Malachem, Davidem Wecklem, Scottem Hendersonem, Dennisem Chambersem i Jeffem Berlinem. Gościł w wielu klubach za granicą, w tym w berlińskim klubie A-Trane. Z równą swobodą i równie chętnie gra muzykę tak różną jak rock`n rol, blues, swing, jazz nowoczesny i fusion.

Na polskiej scenie muzycznej pojawił się w drugiej połowie lat siedemdziesiątych. Długo szukał „swojej” muzyki, zbierając doświadczenia z Big Bandem Wiesława Pieregorólki, z „Alex Bandem” Aleksandra Maliszewskiego, z Orkiestrą Zbigniewa Górnego oraz „Koman Bandem” i „Prońko Bandem”.

Akompaniował takim światowym gwiazdom jak Jose Feliciano, Shirley Bassey, Alan White (grał z grupą YES, Joe’m Cockerem, Erickiem Claptonem), Cindy Blackman (grała z Joe’m Hendersonem, Lennym Kravitzem, Cassandrą Wilson), Johnny Rabb (grał z Frankiem Gambale, Maynardem Fergusonem), Tonny Royster Jr. (Branford Marsalis, Terry Lewis) Carmine Appice (Jeff Back, Ozzy Ozbourne, Pink Floyd) Bill Mollenhof, The Drifters, Ralf Rickert, „Carl Palmer (ELP), Charlie Green, Siggy Davis oraz gwiazdom polskiej estrady – Józefowi Skrzekowi, Hannie Banaszak, Ewie Bem, Urszuli Dudziak, Grażynie Łobaszewskiej, Krystynie Prońko, Maryli Rodowicz, Lorze Szafran, Annie Panas, Ryszardowi Rynkowskiemu, Zbyszkowi Wodeckiemu, grupie „Vox” i wielu innym.

Rongwrong
Maciej Piaseczyński – twórca, kolekcjoner dźwięków obserwowanych, grafik, współzałożyciel grupy Rongwrong utworzonej w 1990 roku razem z Marcinem Kamieniakiem i Piotrem Gałczyńskim. W połowie lat 90. zrealizowali kilka płyt, min. – „Epiphany” i „The Story Of Alfons Czahor” – projekty te były wydane przez legendarną wytwórnię Obuh Records i można je dziś zaliczyć do klasyki rodzimego post-industrialu. Po długiej przerwie Maciek Piaseczyński samodzielnie reaktywował działalność i obecnie na nowo rozpoczął przygodę z poszukiwaniem dźwięków. Tym razem Rongwrong szukając inspiracji, zaszył się w zakamarkach roztoczańskich kniei, bacznie

Pruski
Paweł Pruski – polski producent muzyczny, artysta muzyki elektronicznej. Znany również jako Minoo. Do tej pory wydał cztery albumy. Znany ze swoich utworów nagranych dla Asfalt Records, Mad-Hop Records i Post Label. Od 2007 roku aktywnie związany z tworzeniem i promocją muzyki elektronicznej. Występował na żywo na Freeform Festival, Tauron Nowa Muzyka Festiwalu, Festiwalu WRO i wielu innych. Występował m.in. w Chinach, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Rosji, Czechach i Belgii. Uczestniczył w projekcie CHOP mającym na celu promocję polskiej muzyki eksperymentalnej w Chinach. Efektem tej współpracy był album Improvision (WePlay! Records) stworzony z chińskim artystą Sin:Ned. Tworząc muzykę pod własnym nazwiskiem Paweł Pruski skupia się na bardziej eksperymentalnych wariantach muzyki elektronicznej.

David Kollar/ Tomasz Mutina
Słowacki duet - David Kollar (gitarzysta) i Tomasz Mutina (kompozytor eksperymentalny), tworzą jeden z najbardziej intrygujących projektów na europejskiej scenie awangardowo-jazzowej ostatniej dekady.

David Kollar – słowacki gitarzysta i kompozytor poruszający się stylistycznie w obrębie awangardy. Muzyk mający na swym koncie współpracę z m.in. światowej sławy perkusistą Patem Mastelloto i włoskim trębaczem Paolo Raineri (wraz z nimi tworzył trio KoMaRa), jest też cenionym twórcą muzyki filmowej. Od roku 2005 David Kollar regularnie publikuje, ciepło przyjmowane zarówno przez odbiorców jak krytyków muzycznych, albumy nagrywane zarówno z własnymi składami jak solowe płyty. Po płycie „R.M.X 2016” z remixami nagrań Kollara, doczekaliśmy się „prawdziwej” nowej płyty muzyka: „Notes From The Underground”.Do nagrania płyty Kollar zaprosił uznanego norweskiego trębacza Arve Henriksena.
Tomas Mutina – kompozytor eksperymentalny, znany również jako THXM.

VOICES OF THE COSMOS
To projekt stworzony przez dwóch artystów dźwięku: Rafała Iwańskiego (muzyka znanego z grup HATI, Alameda 5, KAPITAL i Innercity Ensemble, solo występującego jako X-NAVI:ET) i Wojciecha Ziębę (solo występującego jako ELECTRIC URANUS) oraz astronoma Sebastiana Soberskiego, kierownika Planetarium i Obserwatorium Astronomicznego w Grudziądzu i radioastronoma w Instytucie Astronomii UMK w Piwnicach pod Toruniem. Projekt VOICES OF THE COSMOS skutecznie łączy osiągnięcia astronomii z muzyką elektroakustyczną. Twórcy korzystają z oryginalnych sygnałów pozaziemskich i dźwięków odbieranych przez radioteleskopy (np. pulsary, magnetosfery planet, Słońce, zorza polarna, masery) oraz inne urządzenia radiowe, czasami korzystają z sonifikacji i archiwalnych nagrań z misji kosmicznych. Ścieżki instrumentalne zintegrowane z przetworzonymi rytmami i tonami "dźwięków kosmicznych" tworzone są za pomocą instrumentów elektronicznych, zarówno cyfrowych jak i analogowych, a także różnych obiektów akustycznych. Projekt był wielokrotnie prezentowany w instytucjach naukowych i na festiwalach muzycznych, w formie koncertów audiowizualnych, również w wersji rozszerzonej o wykłady astronomiczne i obserwacje nieba. Jest to unikatowa w Polsce inicjatywa, w której wykorzystuje się oryginalne zapisy przestrzeni kosmicznej.