przewiń do góry
Przejdź do druki i wnioski do pobrania
Przejdź do treści Przejdź do stopki
Miejski Zespół Szkół nr 4 bez barier

Miejski Zespół Szkół nr 4 bez barier

Treść

Flaga i Godło Rzeczypospolitej Polskiej
PFRON


Nowa platforma przyschodowa, pochylnia najazdowa i nowoczesna toaleta to udogodnienia, które w ostatnim czasie poprawiły dostępność budynku MZS nr 4 dla osób z niepełnosprawnościami.

W szkole powstała nowoczesna i w pełni wyposażona toaleta dla osób z niepełnosprawnościami. Została ona zaprojektowana zgodnie z najwyższymi standardami, uwzględniającymi wygodę i bezpieczeństwo użytkowników. Wyposażenie obejmuje: miskę ustępową, prysznic z odpływem liniowym, uchwyty ułatwiające korzystanie, umywalkę z lustrem uchylnym, suszarkę do rąk, pojemniki na ręczniki papierowe oraz papier toaletowy, system alarmowo-przywoławczy, który zwiększa bezpieczeństwo użytkowników w razie potrzeby pomocy.

Oprócz toalety zrealizowano inne udogodnienia:

  • montaż platformy przyschodowej,
  • budowę pochylni najazdowej wewnętrznej i zewnętrznej,
  • nadbudowę schodów wyjścia awaryjnego przy pokoju pedagoga, w związku z montażem platformy przyschodowej,
  • wymianę 11 szt. drzwi wewnętrznych wraz z ościeżnicami na parterze, które nie spełniają wymaganej szerokości, na nowe o odpowiedniej szerokości, tj.: gabinet dyrektora, sekretariat, gabinet wicedyrektora, pokój nauk, świetlica (2 szt.), jadalnia, gabinet pedagoga, szatnia męska, szatnia damska, węzeł sanitarny dla osób z niepełnosprawnościami.


Inwestycję zrealizowała firma „WIMAL” Usługi Remontowo-Budowlane Krzysztofa Więcka z siedzibą w Gorlicach.

Łączny koszt projektu wyniósł 235 610,41 zł brutto, koszt kwalifikowany to 217 197,09 zł brutto, a dofinansowanie z PFRON 112 549,75 zł brutto.

Inwestycja w dostępność to nie tylko zmiana przestrzeni fizycznej, ale także krok w kierunku budowy społeczeństwa bardziej otwartego i inkluzyjnego. Dzięki tym zmianom obiekt staje się miejscem, które odpowiada na potrzeby wszystkich użytkowników, niezależnie od ich stopnia sprawności.