Promocja przynosi efekty!

W ostatnim czasie w Gorlicach obserwujemy naprawdę wzmożony ruch turystyczny – mówi Katarzyna Liana - przewodnik z Regionalnego Muzeum PTTK w Gorlicach. Nasze muzeum odwiedzają zarówno turyści z Polski, ale warto zwrócić uwagę, że coraz więcej grup jest także z zagranicy. Sezon turystyczny w pełni i jeśli frekwencja utrzyma się na podobnym poziomie jak teraz, to myślę, że możemy spodziewać się większej liczby turystów niż w roku 2015, gdy świętowaliśmy 100-lecie bitwy pod Gorlicami – dodaje. Coraz więcej turystów odwiedza także Skansen Naftowy Magdalena, co w rozmowie z nami potwierdza jego kierownik Kazimierz Dudek.

Do końca września Gorlice mają mnóstwo zapowiedzianych wycieczek. Regularnie odwiedzają nas turyści z całej Europy: z Rosji, Serbii, Bułgarii, Włoch, Czech, Słowacji, Francji, Węgier czy Niemiec.

W ostatnim czasie odwiedzili nas między innymi studenci z Arabii Saudyjskiej, którzy byli szczególnie zainteresowani historią przemysłu naftowego w naszym regionie (pisaliśmy o tym tutaj) oraz studenci z USA, których z kolei interesowała historia Bitwy Gorlickiej.

Kropla drąży skałę – mówi Burmistrz Rafał Kukla. Nasze miasto oraz region mają fantastyczny potencjał turystyczny. Działania promocyjne już przynoszą efekty, co widzimy po wzmożonym ruchu turystycznym w porównaniu do ubiegłych lat. Wiele jeszcze pracy przed nami, ale takie działania wymagają czasu – kończy Kukla.

Dzisiaj nad Pawilonem Historii Miasta zawisł baner informujący jak trafić do Muzeum Regionalnego PTTK w Gorlicach oraz Skansenu Przemysłu Naftowego Magdalena. Mamy nadzieję, że ułatwi on turystom dotarcie do obiektów, które stoją na straży gorlickiej historii.

O Gorlicach było już głośno w popularnych portalach takich jak: Onet, Interia oraz rozgłośniach Radio Złote Przeboje czy RMF FM.  Dzięki akcjom promocyjnym coraz więcej ludzi ma okazję dowiedzieć się o uroczych zakątkach Beskidu Niskiego.

Już wkrótce, dzięki środkom zewnętrznym pozyskanym na promocję, o Gorlicach znów usłyszymy w mediach!  

We wrześniu spodziewamy się wizyty blogerów polskich i zagranicznych, którzy wrażeniami z odwiedzin podzielą się ze swoimi czytelnikami i obserwatorami, natomiast w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Interreg VA Polska – Słowacja 2014-2020 powstaje spot promocyjny, który pojawi się w kilkunastu ogólnopolskich stacjach telewizyjnych oraz w regionalnej telewizji słowackiej! Więcej informacji wkrótce.

Aby miejscowość była znana potrzeba albo ważnego wydarzenia albo wybitnej postaci. Gorlice pod względem turystycznym mają to szczęście, że mogą poszczycić się Ignacym Łukasiewiczem oraz ważnymi wydarzeniami związanymi z I wojną światową - wyjaśnia Pani Katarzyna.

Nasze miasto odwiedzane jest przez szeroką grupę różnorodnych turystów. Przyciąga ich tutaj ciekawa historia, która miała znaczący wpływ na późniejsze dzieje. Bardzo często przybywają także śladami swoich przodków, aby dowiedzieć się o nich czegoś więcej – gdzie dawniej żyli, mieszkali.  Dzięki temu mają niezwykłą okazję do  przeżycia prawdziwej lekcji historii.

W świadomości wielu turystów jest również fakt, że to właśnie Gorlice są kolebką przemysłu naftowego, miejscem, gdzie zapłonęła pierwsza w świecie uliczna lampa naftowa. Inni, zafascynowani wyjątkowym położeniem geograficznym naszego miasta, decydują się na przyjazd, aby podziwiać przyrodnicze perełki malowniczego Beskidu Niskiego oraz okoliczne obiekty wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Turyści wypowiadają się niezwykle pozytywnie na temat naszego miasta, jego zabytków i atrakcji, a  w szczególności zachwyceni są krajobrazem. Często też deklarują kolejne wizyty.