Przejdź do druki i wnioski do pobrania
Przejdź do treści Przejdź do stopki
tory kolejowe

Opryski linii kolejowych

Treść

Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu, w związku z koniecznością wykonywania corocznych zabiegów odchwaszczających, a także możliwością znoszenia cieczy użytkowej na tereny sąsiadujące z torowiskami, informuje o planowanych opryskach środkiem ochrony roślin Baldron 400SL na terenie :

  1. od 15 do 16 maja br. wzdłuż linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów, odcinek Stróże – Gromnik, w godzinach między 7:00 a 15:00 wraz z torami głównymi dodatkowymi, stacyjnymi oraz równiami stacyjnymi w stacjach Bobowa, Ciężkowice, Gromnik (teren UG Gromnik, UG Ciężkowice, UM Bobowa, UG Grybów);
  2. 17 maja br. wzdłuż linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów , odcinek Stróże – Ptaszkowa, tor nr 1, 2 wraz z stacjami Ptaszkowa, Grybów, Stróże w godzinach między 7:00 a 15:00 (teren UG Grybów, UM Grybów);
  3. 18 maja br. wzdłuż linii kolejowej nr 108 Stróże – Krościenko do km 30,267 (granica Zakładu) wraz z torami głównymi dodatkowymi, stacyjnymi oraz równiami stacyjnymi w stacjach: Wola Łużańska, Gorlice Zagórzany, Biecz (teren UG Grybów, UG Łużna, UG Moszczenica, UG Gorlice, UM Biecz)
  4. 19 maja br. wzdłuż linii kolejowej nr 110 Gorlice Zagórzany – Gorlice, w godzinach między 7:00 a 15:00 z torami głównymi dodatkowymi oraz stacyjnymi jak i równią stacyjną stacja Gorlice (teren UM Gorlice)

W przypadku niekorzystnych warunków pogodowych zabieg zostanie wykonany w najbliższym sprzyjającym czasie.

Jednorazowy oprysk wykonywany będzie z pojazdu szynowego na szerokość ok. 2 m dla strony prawej i lewej od osi toru przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności.

Zakład nie ma możliwości wykonania zabiegu po godzinach oblotu pszczół, mimo to przykłada wszelką staranność do prawidłowego wykonania oprysku zgodnie ze sztuką rolną. Prace wykonywane będą przez przeszkolonych pracowników z uprawnieniami.

Etykieta Baldron 400SL (pdf, 206 kb)

Karta charakterstyki środka Baldron 400SL (pdf, 357 kb)

Źródło: Biuro Zakładu Linii Kolejowych w Nowym Sączu