Przejdź do druki i wnioski do pobrania
Przejdź do treści Przejdź do stopki
Głosowanie nad absolutorium Burmistrza za rok 2017

Głosowanie nad absolutorium Burmistrza za rok 2017

Treść

Na zaplanowanej na dzień 21 czerwca LI Sesji Rady Miasta Gorlice, odbędzie się głosowanie nad jedną z najważniejszych uchwał w trakcie każdego roku budżetowego. Pod obrady Radnych trafi sprawozdanie Burmistrza Rafała Kukli z wykonania budżetu za rok 2017, czyli uchwała absolutoryjna.

Przedstawiamy skrótową informację na temat wykonania budżetu Miasta Gorlice w 2017 oraz opinie Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Gorlice oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej o sporządzonym sprawozdaniu. 

W 2017 r. Burmistrz Miasta wniósł pod obrady Sesji Rady Miasta Gorlice 12 projektów uchwał w sprawie zmiany budżetu, z których wszystkie zostały przez Radnych przyjęte (ostatni na sesji 21 grudnia 2017r.).

Wszystkie Uchwały i wykonujące je zarządzenia zostały przesłane do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Nowym Sączu, która nie stwierdziła żadnych uchybień.

Zrealizowano dochody w 98,6 %.  i wydatki w 94,8 %.

Deficyt budżetu jest niższy o 4.164 tys. zł. od zakładanego.

Zaciągnięto o 500 tys. zł mniej kredytu niż pierwotnie planowano.

Dochody bieżące zostały wykonane o 1.506.113 zł ponad zakładany plan. Dochody majątkowe wykonano w łącznej wysokości 3.691.519,17 zł, co stanowiło 55,4 % założonego planu. Dochody majątkowe nie zostały wykonane, ponieważ ze względu na procedurę zmiany planu zagospodarowania przestrzennego nie zrealizowano dotychczas zaplanowanego zbycia nieruchomości gruntowych w Strefie Aktywności Gospodarczej. Nie uzyskano również 100 % wpływów z tytułu planowanych dotacji celowych w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich. Po zmianie planu zagospodarowania przestrzennego Miasta, planuje się dokonać sprzedaży nieruchomości w strefie w 2018r., co pozwoli sfinansować nowe zadania inwestycyjne.

W wyniku rozliczenia budżetu uzyskano wolne środki finansowe w kwocie: 4.239.365,07 zł, które zostały przeznaczone na zadania inwestycyjne w 2018 r. wnioskowane przez Radnych.

Wskaźniki obsługi długu ujęte w Wieloletniej Prognozie Finansowej uległy poprawie w stosunku do zakładanego pierwotnie planu.

Rezultatem dobrego wykonania budżetu jest uzyskana wysoka nadwyżka operacyjna. Wskaźnik ten informuje o tym, że Miasto dysponuje środkami, które może przeznaczyć wprost na inwestycje zwiększające jakość życia lokalnej wspólnoty. W 2017 r. nadwyżka operacyjna powstająca z nadwyżki dochodów bieżących nad wydatkami bieżącymi wyniosła  8.806.015,50 zł przy planowanej 4.878.674 zł.

Od początku kadencji kondycja finansowa Miasta jest na stałym poziomie. Dochody bieżące są realizowane ponad zakładany plan, a wydatki bieżące realizowane w sposób oszczędny.

Co najważniejsze, sprawozdanie z wykonania budżetu zostało pozytywnie i bez uchybień zaopiniowane przez Komisję Rewizyjną Rady Miasta i Regionalną Izbę Obrachunkową w Nowym Sączu, co świadczy o zgodnym z prawem i przyjętymi założeniami planowaniem oraz realizacją budżetu.

Tagi