Przejdź do druki i wnioski do pobrania
Przejdź do treści Przejdź do stopki
Nowy rekord trasy!

Nowy rekord trasy!

Treść

Wyścig Górski Magura Małastowska na dobre zagościł już w kalendarzu atrakcji i znaczących imprez naszego regionu. Podobnie jak w poprzednich latach, tak i ta edycja cieszyła się dużym zainteresowaniem kibiców.

Odbiór administracyjny i badanie kontrolne na gorlickim Rynku poprzedziły start V Wyścigu Górskiego Magura Małastowska i stały się nie lada atrakcją dla mieszkańców Gorlic i kibiców wyścigów górskich.

Serdecznie zapraszamy do przeczytania relacji z wyścigu.

I Dzień Wyścigu
Ubiegłoroczny rekordzista trasy Wyścigu Górskiego Magura Małastowska, urzędujący Mistrz Polski, Waldemar Kluza, w pierwszym sobotnim podjeździe wyścigowym pobił o prawie dwie sekundy swój własny rekord trasy. Przy pięknej, słonecznej pogodzie, jadąc Skodą Fabią S 2000, przejechał 3610 metrów podjazdu w 1:43,259.

III Runda GSMP 61 kierowców zaczęło się od podjazdu zapoznawczego (bez pomiaru czasu). Po kolizji Moniki Zawodny zawodnicy zobaczyli czerwoną flagę, wstrzymującą wyścig. Zawody wstrzymano na dłużej także podczas podjazdu treningowego – po awarii jednego z samochodów neutralizacja plamy olejowej trwała ponad 40 minut. Na skutek opóźnień organizatorzy z Automobilklubu Bieckiego podjęli decyzję o odwołaniu drugiego podjazdu treningowego.

Do pierwszego podjazdy wyścigowego nie wystartował jeden z faworytów – DUBAI; w jego Mitsubishi Lancerze Bergmonster nie udało się wyeliminować usterki, grożącej zniszczeniem silnika. Żółto – czerwona flaga, oznaczająca plamę olejową pojawiła się w dość nietypowym miejscu – za linią mety lotnej. To efekt awarii Fiata 126p, najmniejszego auta startującego w wyścigu.

Pod nieobecność DUBAIA, najszybciej trasę pokonał Waldemar Kluza, na miejscu drugim sklasyfikowano Tomasza Myszkiera (Skoda Fabia WRC) a na trzecim Michała Ratajczyka (Mitsubishi Lancer). Najszybszym kierowcą w aucie napędzanym na jedną oś okazał się Zakopiańczyk, Konrad Biela (Renault Clio).

W drugim podjeździe wyścigowym znów najszybszy okazał się Waldemar Kluza, wyprzedzając znakomicie dysponowanego debiutanta – Szymona Łukaszczyka (Mitsubishi Lancer) i weterana, który po dłuższej przerwie powrócił do wyścigów górskich – Mariusza Steca (Ford Fiesta Proto Stecmotorsport).

Klasyfikacja generalna III Rundy GSMP:
1. Waldemar Kluza 3:28,156
2. Szymon Łukaszczyk 3:33,979
3. Tomasz Myszkier 3:35,400

5 Wyścig Górski Magura Małastowska jest także eliminacją Historycznych Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski; w tej kategorii bezkonkurencyjny był  Wojciech Koczewski ( Subaru Legacy). Podczas wyścigu zadebiutował także Puchar Podkarpacia w Jeździe na Regularność. W tej konkurencji, w której startują kierowcy – amatorzy, zwyciężył jadący Polskim Fiatem 126 p Tadeusz Deda.

II Dzień Wyścigu
W pierwszym podjeździe wyścigowym IV Rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski Waldemar Kluza (Skoda Fabia S 2000) pobił z rezultatem 1:42,978 swój sobotni rekord trasy na Magurę Małastowską. Na starcie do porannego podjazdu treningowego pojawił się DUBAI (Mitsubishi Lancer Bergmonster), jednak podobnie jak dzień wcześniej, samochód odmówił posłuszeństwa i tego znakomitego kierowcy nie zobaczyliśmy już na starcie wyścigu.

W  pierwszym niedzielnym  podjeździe wyścigowym aż trzech kierowców (Szymon Łukaszczyk, Mariusz Sec i Michał Ratajczyk) zmieściło się w jednej sekundzie, co zapowiadało pasjonująca rywalizację podczas drugiego podjazdu.

Również drugi podjazd należał do bezkonkurencyjnego w Beskidzie Niskim Waldemara Kluzy, który będąc najszybszym również w drugim podjeździe wyścigowym był szybszy od konkurentów, na miejscu drugim zameldował się Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer), co dało mu drugie miejsce dnia. Trzeci na podjeździe i w klasyfikacji dnia był debiutujący w wyścigach górskich Szymon Łukaszczyk  Mitsubishi Lancer).

W Grupie A podczas IV Rundy GSMP na najwyższym stopniu podium stanął Szymon Piękoś, a w Grupie N Karol Krupa (Mitsubishi Lancer).

5 Wyścig Górski Magura Małastowska był także III i IV Rundą HGSMP (auta historyczne), weekend należał do Wojciecha Koczeskiego (Subaru Legacy).

W Małastowie zadebiutował Puchar Podkarpacia w Jeździe na Regularność, w którym startowali amatorzy. W niedzielę w tej rywalizacji najlepiej wypadł Paweł Stachura.

Po zakończonej rywalizacji gratulując wygranych, puchary zwycięzcom wręczał starosta Karol Górski, wiceburmistrz Gorlic Łukasz Bałajewicz i sekretarz Gminy Sękowa Zofia Rowińska. W organizację wyścigu włączyło się m.in. Miasto Gorlice.

Organizatorem Wyścigu jest Automobilklub Biecki, a Dyrektorem Wyścigu Markek Sitek.

Źródło: materiały własne, www.wyscigmagura.pl
Foto. Wiesław Dudka, Starostwo Powiatowe w Gorlicach