Przejdź do druki i wnioski do pobrania
Przejdź do treści Przejdź do stopki
Wiem, co podpisuję!

Wiem, co podpisuję!

Treść

Burmistrz Miasta Gorlice zaprasza 12.04. o godz. 13:00 na spotkanie informacyjne w Domu Polsko – Słowackim z przedstawicielami Urzędu Komunikacji Elektronicznej w ramach kampanii Edukacyjnej pn. „Wiem, co podpisuję”.

Spotkanie skierowane jest szczególnie do osób starszych, które najbardziej narażone są na nieuczciwe postępowanie  przedstawicieli handlowych.

Ze względu na ograniczoną ilość miejsc osoby chętne, proszone są o wcześniejsze zgłoszenie swojego  udziału w Urzędzie Miejskim w Gorlicach, segment B, pok. 112, I p lub pod nr telefonu: 18 35 51 282 w terminie do 09.04.2018.

Jednym z zadań realizowanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej jest pomoc konsumentom korzystającym z usług telekomunikacyjnych. Przyjmujemy od konsumentów wnioski o interwencję oraz wnioski w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (tzw. postępowania ADR).

W ramach realizacji tych zadań Urząd Komunikacji Elektronicznej stale otrzymuje pisma od abonentów, szczególnie od osób starszych,  które padły ofiarą nieetycznego i nieuczciwego  postępowania przedstawicieli handlowych, pewnej grupy dostawców usług telekomunikacyjnych,  podczas zawierania umów.

Skala tego zjawiska jest dość duża. Aby zapobiec lub przynajmniej w znacznym stopniu ograniczyć występowanie tego zjawiska Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej podjął działania edukacyjne, w postaci kampanii Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod hasłem „Wiem co podpisuję”.

W czasie naszego wykładu przekażemy słuchaczom informacje na temat:

  • nieuczciwych praktyk stosowanych przez przedstawicieli handlowych podczas zawierania umów,
  • jak ustrzec się od zawarcia niechcianej przez konsumenta umowy na świadczenie usług telekomunikacyjnych,
  • co należy niezwłocznie zrobić, jeżeli już doszło do zawarcia takiej umowy,
  • jakie prawa i obowiązki posiada konsument w związku z zawarciem umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych,
  • kosztów usług SMS Premium oraz sposobów zabezpieczenia się przed wysokim rachunkiem za te usługi.